23 Eylül 2015 Çarşamba

Özdemir asaf kısa şiirleri





merhaba arkadaşlar özdemir asaf'ın sevdiğim güzel kısa şiirlerini paylaşmak istedim. 
AKIL GÖZÜ 

seni bulmakdan önce aramak isterim
 
seni sevmekten önce anlamak isterim
 
seni bir yaşam boyu bitirmek değil de,
 
sana hep hep yeniden başlamak isterim









BEKLE DEDİ
 

Bekle dedi gitti
 
Ben beklemedim, o da gelmedi...
 
Ölüm gibi bir şey oldu
 
Ama kimse ölmedi...









AN
 

Gülüş bir yanaşımdır bir öbür kişiye;
 
Birden iki kişiyi döndürür bir kişiye..
 
Anılarından kale yapıp sığınsa bile,
 
Yetmez yalnız başına bir ömür bir kişiye.









BEN DEĞİLDİM 

Bir aksam ustu pencerenden bakıyordun
 
Ağır ağır, yollara inen karanlığa.
 
Bana benzeyen biri geçti evinin önünden.
 
Kalbin başladı hızlı hızlı çarpmaya..
 
O gecen ben değildim.
 

Bir gece, yatağında uyuyordun..
 
Uyanıverdin birden, sessiz dünyaya.
 
Bir rüyanın parçasıydı gözlerini açan,
 
Ve karanlıklar içindeydi odan...
 
Seni gören ben değildim.
 

Ben çok uzaktaydım o zaman,
 
Gözlerin kavuştu ağlamaya, sebepsiz ağlamaya.
 
Artık beni düşünmeye başladığından
 
Bıraktın kendini aşk içinde yasamaya..
 
Bunu bilen ben değildim.
 


Bir kitap okuyordun dalgın..
 
İçinde insanlar seviyor, ya da ölüyorlardı.
 
Genç bir adamı öldürdüler romanda.
 
Korktun, bütün yininle ağlamaya başladın..
 
O ölen ben değildim..









BİRİ 

Ona seni anlattı,sana onu anlattı..
Başı ona anlattı,sana sonu anlattı..
Yarım yarım yaşayan darmadağın evlere
Birin ne kadar bütün olduğunu anlattı.

ÖZDEMİR ASAF



BİR ŞEYİN ADI 

Önce, büyük büyük düşündüm;
Sonra büyük büyük yaşadım.
Ne varsa, onlar aldı.
Şimdi bana küçük bir ölüm kaldı.






BİR GECE

gecede bir uyku,
 
uykunun içinde ben...
 
uyuyorum,
 
uykudayım,
 
yanımda sen
 

uykunun içinde bir rüya,
 
rüyamda bir gece,
 
gecede ben...
 
bir yere gidiyorum,
 
delicesine...
 
aklımda sen.
 

ben seni seviyorum,
 
gizlice......
 
el pençe duruyorum,
 
yüzüne bakıyorum,
 
söylemeden tek hece.
 

seni yitiriyorum,
 
çok karanlık bir anda...
 
birden uyanıyorum,
 
bakıyorum aydınlık;
 
uyuyorsun yanımda,
 
güzelce....









BİR BİR 

Seni bende, beni sende arıyorlar,
 
Beni senden, seni benden tanıyorlar,
 
Bir birim gibiyiz tümünün gözünde,
 
Yarım'larımızı bütün sanıyorlar

ÖZDEMİR ASAF


BİLSEYDİ EĞER 

Bir şiir bir geceye değer,
 
Bir şiir bir uykuya değer,
 
Bir şiir bir uyanmaya değer,
 
Bir şiir bir sigaraya değer,
 
Bir şiir bir rakıya değer,
 
Bir şiir bir şarkıya değer,
 
Bir şiir bir türküye değer,
 
Bir şiir bir ağrıya değer,
 
Diye-diye..
 
Meğer.





BENDEN SONRA MUTLULUK

Bunca yıl yaşadım
 
Elime ne geçtiyse yitirdim
 
Biraz daha yasayacağım
 
Yanlız bir şey biriktirdim
 

Bir bakış, bir görüş, bir duyu, bir düşünce
 
Belki aç kalacağım
 

Suçlanacağım ölünce
 
Biraz yazdım, artık hep yazacağım
 

Hüzünden bas alamadım
 
Görünce.
 

  




SENİ SAKLAYACAĞIM
Seni saklayacağım inan
Yazdıklarımda, çizdiklerimde
Şarkılarımda, sözlerimde.

Sen kalacaksın kimse bilmeyecek
Ve kimseler görmeyecek seni,
Yaşayacaksın gözlerimde.

Sen göreceksin duyacaksın
Parıldayan bir sevi sıcaklığı,
Uyuyacak, uyanacaksın.

Bakacaksın, benzemiyor
Gelen günler geçenlere,
Dalacaksın.

Bir seviyi anlamak
Bir yaşam harcamaktır,
Harcayacaksın.

Seni yaşayacağım, anlatılmaz,
Yaşayacağım gözlerimde;
Gözlerimde saklayacağım.

Bir gün, tam anlatmaya...
Bakacaksın,
Gözlerimi kapayacağım...
Anlayacaksın.



0 yorum to “Özdemir asaf kısa şiirleri”

Yorum Gönder